22 Kasım 2011 Salı

Zeka Küpü Koca


Karı-koca birlikte tatile çıkarlar. Gittikleri yerde kamp kurarlar. Tatillerinin ikinci gününün akşamı güzel bir yemek yiyip uykuya dalarlar. Birkaç saat sonra kadın uyanır ve kocasını uyandırır. Adam uyku sersemidir; güzel bir rüyadan uyandırıldığı için de biraz kızgındır: “ne oldu, ne istiyorsun?” diye sorar:
“Yukarıya bak ve bana ne gördüğünü söyle”
Adam gökyüzüne bakar ve cevap verir:
“Bunun için mi uyandırdın beni? Baktım işte. Bir sürü yıldız, ışıl ışıl parlayan milyonlarca yıldız.”
Karısı tekrar sorar; “Peki bu neyi gösteriyor?”
Artık iyice uykusu kaçan adam biraz düşünür ve cevap verir:
“Teolojik olarak Allah’ın kudretini ve kendi acizliğimi görüyorum.
Felsefi olarak, evrenin sonsuzluğunu ve onun karşısındaki önemsizliğimi görüyorum.
Astronomik olarak galaksilerin, yıldızların, gezegenlerin varlığını görüyorum.
Yıldızların konumuna bakarak saatin 3 olduğunu görüyorum.
Meteorolojik olarak da bugün havanın çok güzel olduğunu görüyorum.
Niye sordun bunu bana? Sana neyi gösteriyor?
-Necati çadırımızı çalmışlar!...

3 yorum:

  1. o kadar şeyi görüp de bu kadar basitini görememek :P

    YanıtlaSil
  2. Fazla zeki olmanın böyle bir dezavantajı var işte. Sınava hazırlanan başarılı öğrencilerin kaçırdıkları sorular da çok basit olanlardır mesela, zor olanları kolaylıkla çözerler :)

    YanıtlaSil

Yorumunuzu Buraya yazabilirsiniz...